14/3/13

SALVADOR ESPRIU MARÇ


Aquest mes de març, viatge entre els versos escrits a LES HORES, amb un caràcter femení important en tot el cicle de poemes.

De la primera part RECORDANT B.ROSELLÓ-PÒRCEL (5-1-1938)el poema Espera:

ESPERA         
Aleshores diré: ”Cims i núvols
i terres al lluny i a la lenta
ferida del riu l’incendi
del cel, molts crepuscles
damunt el desert i els vells arbres
 estimats com a déus, per als homes
retornen encara.
Però jo, que esperava aquest dia,
Vet aquí que sóc mort”.

De la segona part RECORDANT SEMPRE LA MEVA MARE (7-8-1950) M’he decidit per SOTA LA PLUJA I COMIAT:
Poema que li dedique especialment al meu amic Ivan Brull.
SOTA LA PLUJA
Sota la pluja,
arbres, camí, silenci,
vides llunyanes.
Sense recança miro
com el meu pas s’esborra.

 COMIAT
Qui sap la greu partença
d’avui o demà,
o qui diria encara
una paraula?
Només somric i penso
a destruir el nom
amb el silenci.

Finalment la tercera part, la deixe per al proper mes!

També compartiré un enllaç recomanable sobre aquest any de reconeixements  al poeta, on Espriu és viu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada